marți, 9 martie 2010

Mucenici moldovenesti


In fiecare an bunica a facut si mucenici moldovenesti. Cum "mucenicii" au cazut in acest an in postul Pastelui am facut mucenicii de post.
Ingrediente:
700ml apa
1 cana de zahar (1 cana=200ml)
1,5 kg faina
3 pliculete zahar vanilat
2lingurite coaja de lamaie si portocala
3 cubulete de drojdie de bere
175 ml. ulei
100-150 gr. nuca pisata
miere de albine
Sirop:
400ml apa
2-3 linguri zahar
un pic de coaja de lamaie


Mod de preparare:
Apa se pune intr-un ibric, se adauga cana de zahar si se pune pe foc mic pana se topeste zaharul.
Se da ibricul de pe foc si cand apa e calduta se adauga zaharul vanilat si coaja de lamaie si portocala pentru aroma.

Faina se pune intr-un vas mare, iar intr-un coltisor se aseaza drojdia.

Se adauga un pic de apa calduta peste drojdie pentru a o dizolva.

Se incorporeaza apa cu mirodenii un pic cate un pic pentru a incorpora faina.Se adauga si 50 ml ulei.

Dupa ce s-a adaugat toata apa, se pune si restul de ulei si incepe sa se framante coca.


Coca se framanta bine pana ce se desprinde de pe vas si nu se mai lipeste de maini.

Se lasa coca la crescut aprox. 30 min-1h in functie de caldura camerei.
Dupa ce a crescut coca pe un fund tapetat cu faina se rup bucatii din coca.

Aceasta coca se imparte in bucatii mai mici care se fac sul si se modeleaza in forma de opt.

Mucenicii rezultati se aseaza intr-o tava tapetata cu faina. Se mai lasa sa creasca un pic in tava.
Deasupra se ung cu siropul facut din apa si zahar.

Se dau la cuptor setat la 200 de grade pana se rumenesc bine.

Partea de jos a mucenicilor se insiropeaza in siropul de apa si zahar.

Pe deasupra se ung cu miere.

Apoi se presara cu nuca pisata.

Si rezultatul final!!!




7 comentarii:

Anonim spunea...

Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhispercom sau un email radiowhispercom@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!

Poze nunta Teresa spunea...

Uf, ce postari atat de dulci. Acum mi-e pofta si mie. Si uite asa voi manca si in restul anului aceste bunatati. Ha!

Masaj erotic Bistrita spunea...

Sunt atat de apreciati, incat am vazut ca au devenit un produs de patiserie vandut pe tot parcursul anului. Desi, acestia ar fi mai buni. Pacat ca nu am una din puterile supereroilor, sa intind mana prin ecran si sa iau unul din farfurie.

Roxana spunea...

Multumesc pentru reteta dar mai ales pentru prezentarea ei suficient de explicita. Eu sunt o incepatoare in ale bucatariei iar mucenicii moldovenesti mi se pareau ceva de baza

Auto Iasi spunea...

Buna, iti scriu in speranta unui schimb de linkuri. Daca doresti sa faci un schimb cu http://auto-iasi.blogspot.com/ lasa-mi un comentariu sau scrie-mi pe adresa corcosan@yahoo.com, cu titlul pe care il doresti si linkul
Un an nou fericit iti doresc

Laura spunea...

mulțumesc :)

Paula spunea...

imi place! :)

Trimiteți un comentariu