vineri, 27 noiembrie 2009

Ciorbita de cartofi cu crutoane


Am avut pofta de o ciorbita calda asa ca m-am hotarat sa fac ciorbita de cartofi.

Ingrediente:

  • 6 cartofi
  • 4 morcovi
  • 2 cepe
  • 2 rosii
  • 1 telina mica
  • 2 ardei grasi
  • 1 lamaie
  • 3 linguri de ulei de masline
  • sare
  • piper

Mod de preparare:

Se spala legumele si se curata. Ceapa si ardeii se toaca, telina se da pe razatoare mica, morcovii se dau pe razatoare mare, iar rosiile se curata de coaja si se taie bucatele mici.

Intr-o oala de 6 litri se pune uleiul.

Se calesc legumele pana ce se inmoaie.

Se adauga 4 litri de apa si se lasa sa fiarba 20 de minute.

Cartofii se spala,se curata de coaja si se taie cubulete. Se lasa sa mai fiarba ciorbita 15 minute.

Se incerca daca s-au fiert bine cartofii. Apoi se condimenteaza ciorbita cu sare si piper si se acreste cu zeama de lamaie.


Pentru crutoane aveti nevoie de 4 felii de paine toast feliata nu prea proaspata.

Se taie feliile de paine in patrate mici.

Crutoanele se pot obtine in 2 moduri, primul se prajesc in ulei , iar al doilea se usuca in cuptor. Eu am optat pentru a doua varianta asa ca le-am asezat intr-o tava de cozonac si le-am bagat la cuptor. Din cand in cand le-am amestecat pana s-au uscat bine. A doua modalitate este mult mai sanatoasa decat prima;)

Crutoanele se servesc separat intr-un castronel la ciorbita.

Ciorbita se serveste calda cu crutoane.

Sa aveti pofta!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu