marți, 8 septembrie 2009

Castraveti in otet

Eu sunt adepta muraturilor si gemurilor facute in casa. Ca vorba aceea ce e facut cu mana ta e sfant si in plus stii si ce ai pus inauntru. Asa ca am inceput sa imi fac proviziile pentru iarna. Am inceput aprovizionarea cu Castraveti in otet. Este o reteta usoara pe care am invatat-o de la cumnata mea.

Ingrediente pentru un borcan de 720-800gr:

  • castraveti (intra in jur de 5-6 castraveti)
  • rondele de morcov :5-6
  • rondele de ceapa:5-6
  • boabe de piper:10-12
  • boabe de mustar: cat luati intre 3 degete
  • foi de dafin:1-2 bucati mai mici
  • 4 linguri de otet
  • 1 lingurita de zahar
  • 1 lingurita de sare mare de bucatarie (speciala pentru muraturi)

Mod de conservare:

Prima oara se pune in borcan cele 4 linguri de otet,lingurita de zahar si lingurita de sare. Se aseaza apoi castravetii si printre ei se pun rondele de morcov si de ceapa. La final se adauga boabele de piper,de mustar si foile de dafin. Se completeaza borcanul cu apa pana se acopera bine castravetii. Se inchide bine capacul borcanului.
Borcanele se aseaza intr-o oala si se pun la fiert.Se fierb 6-7 minute dupa ce incepe apa sa clocoteasca.Se lasa la racit in oala.
TIPS: pentru a evita surprize neplacute,cum ar fi spargerea borcanelor va recomand in oala in care fierbeti sa puneti un cearceaf vechi care nu va mai trebuie si borcanele sa le inveliti in foi de ziare. Asa o sa fiti sigure ca nu o sa aveti neplaceri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu