miercuri, 12 august 2009

Tiramisu


Aceasta este o reteta pe care o am de o cunostinta. Prima oara am mancat la ea Tiramisu si mi-a placut foarte mult reteta si a trebuit sa o incerc si eu. Am facut mici modificari la ea si a iesit foarte buna.

Ingrediente:

  • 400gr. piscoturi
  • 2-3 cani cu apa calda - se pun 6 lingurite cu varf de ness (indulcit dupa gust)
  • 3-4 linguri de cacao sau ness (pentru decor)
  • 5 linguri zahar
  • 5 oua
  • 500gr. Mascarpone
  • esenta de migdale - 1 sticluta (eu am folosit doar un sfert din sticluta)

Mod de preparare:

Se separa ouale. Din albusuri se pastreaza un albus, peste care se adauga un praf de sare si se bate bine.

Galbenusurile se bat bine cu zaharul si se adauga, impreuna cu albusul peste Mascarpone (compozitia va avea consistenta celei pentru clatite).

Esenta de migdale se adauga in ness dupa ce s-a racit.
Jumatate din piscoturi se aseaza intr-o tava, se presara cu lingurita cafea, apoi se toarna jumatate din compozitia cu mascarpone.
Se inmoaie celelalte piscoturi cu ness, pe rand(NU se introduc piscoturile in ibricul cu ness pentru ca se inmoaie foarte rau si nu mai puteti sa le asezati in tava, cel mai bine le asezati intr-o farfurie si le insiropati cu lingurita), apoi se aseaza in tava, unul cate unul, apoi cealalta jumatate din compozitia de mascarpone.
La sfarsit, inainte de servire se presara cu o sita cacaua sau nessul( dupa preferinta ).
Asa arata produsul final.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu